Sistem Management Mentenanță
Aceasta aplicatie permite managementul mentenantei preventive si raportarea comuna activitati mentenanta preventiva-reactiva combinand datele din sistemul actual Andon.
Secțiune suport – aici.
Manual pentru utilizare aplicație, suport utilizatori.
Conținut manual
Login (1)
Autentificarea în portal, gestiunea utilizatorilor.
Administrare utilizatori (2)
Crearea conturilor, blocarea/ deblocarea accesului, definirea rolurilor.
Gestiunea echipamentelor (3)
Acces listă echipmente, definirea unui echipament nou, modificarea unui echipament existent.
Gestiunea pieselor de schimb (4)
Vizualizare listă piese de schimb, nivelul stoc minim, criticitatea pieselor de schimb, recepția pieselor de schimb.
Mentenanța reactivă (5)
Cereri de reparare, soluționare și confirmare închidere.
Mentenanța preventivă(6)
Planificare și urmărire task-uri, importul evenimentelor din Andon.
Raportări și statistică (7)
Raport activități mentenanță, statistică – indicatori-acces KPI standard: indicator aderență la planul de mentenanță
Manualul de utilizare
Login (1)
Pentru autentificare se vor introduce nume utilizatori și parola furnizate de administratorul local al aplicației.
Administrare utilizatori (2)
Din aceasta interfata urmatoarele functii sunt disponibile:
- Crearea conturilor de acces
- Actualizarea conturilor incluzand si resetul parolei
- Blocarea/ deblocarea accesului
2.1 Crearea conturilor de acces
Pentru a crea utilizatori se introduc urmatoarele date in interfata Creare utilizator:
Nume utilizator | Nume utilizator in sistem |
Nume complet | Nume si prenume complet utilizator |
Adresa email utilizator | |
Rol | Selectare rol conform aplicatie: – administrator – inginer (setari echipamente, taskuri) – tehnician (inregistrare activitate aferenta task-urilor) |
Parola | Parola este setata de administrator si trimisa prin email utilizatorului. |
Primeste raport(email) | Daca este bifata optiunea utilizatorul primeste un raport prin email zilnic despre activitati |
Campurile marcate cu * sunt obligatorii.
2.2 Actualizarea conturilor incluzand si resetul parolei
Pentru a actualiza conturile de acces se va accesa Lista utilizatori din meniul desfasurabil Sistem management utilizatori.
Se selecteaza utilizatorul care se va edita si se apasa butonul Actualizeaza . Dupa apasare, se deschide interfata Edit.
Folosind aceasta interfata se modifica campurile aferente contului. In final pentru a pastra modificarile apasa butonul Salveaza.
Pentru a initializa o parola, se introduce in modul editare noua parola in campul Parolă si se apasa butonul Salveaza.
2.3 Blocarea/ deblocarea accesului utilizatorilor
Pentru a bloca/ debloca accesul unui utilizator:
- se acceseaza interfata Lista utilizatori din meniul desfasurabil Sistem management utilizatori.
- apasa butonul Blocheaza pentru a bloca accesul sau:
- butonul Deblocheaza pentru a debloca accesul.
Gestiunea echipamentelor (3)
Functiile principale:
- adaugare echipament
- editare echipament
- blocare echipament
3.1 Adăugarea unui echipament
Deschide interfata Creare echipament:

Introdu:
Cod de inventar | Codul de inventar al echipamentului |
Denumire | Denumire (descriere echipament) |
Adresa IP | Adresa IP din rețeaua locală |
Target | Minute necesare activităților de reparație a echipamentului |


3.2 Editare echipament
Pentru a edita un echipament acceseaza Lista echipamente și click pe Actualizează:

Se va deschide interfața care permite modificarea câmpurilor care descriu echipamentul. Câmpurile sunt aceleași cu cele din interfața pentru adăugarea unui echipament.
Gestiunea pieselor de schimb (4)
Acest modul este disponibil doar pentru anumite configurații. Dacă doriți acces contactați:
Gestiunea pieselor de schimb presupune:
- administrarea listei pieselor de schimb
- adăugare, editare
- recepția piesei de schimb
Pentru a adăuga o piesă de schimb în lista pieselor de schimb:

Mentenanța reactivă (5)
Sunt 2 variante principale de implemementare pentru acest software. În varianta 1 softwareul rulează primoridal în mod preventiv iar mentenanța de reacție (corecție) este gestionată prin intermediul unui sistem Andon de terță parte. În varianta 2 acest software tratează cererile de reparație prin intermediul unui modul separat care tratează cererile de reparație în cazul defectării echipamentelor folosind o buclă completă (alertă – start/ stop intervenție incluzând utilizare piese schimb).
Abordările pot fi mixate astfel încât să beneficiați de o soluție personalizată custom-made. Dacă doriți această abordare contactați Manager Comercial – Șerban DRUȚĂ la adresa serban@omnium.ro.
Varianta 1
Din interfața principală (Home) apăsați butonul A corespunzător liniei pentru care înregistrați anomalia:

În interfața care se va deschide introduceți:

- Anormalitatea: descrierea defectului
- Data identificare: data de identificare a anormalității
- Termen rezolvare: data în care anormalitatea trebuie rezolvată
După introducere anormalitatea se va introduce în lista de anormalități:

Responsabilul producție va valida soluționarea apăsând butonul OK sau va invalida soluționarea apăsând butonul NOK:

Varianta 2
Accesează meniul – Mentenanța reactivă – Cerere reparație:

Prin intermediul interfeței Cerere reparație vom deschide o cerere de reparare pentru un echipament:

Se va introduce numarul de inventar al echipamentului și se va afișa interfața corespunzătoare pentru înregistrarea cererii de reparare:

Pentru a înregistra finalizarea reparației se va acccesa meniul Înregistrează reparație și se va da click pe buton în interfața corespunzătoare:

Pentru echipamentele care au cereri de reparație se va afișa lista cererilor. Clicl pe butonul Început pentru înregistra începutul unei reparații:

Funcție de flux putem avea:
Întrerupere: reparația a fost întreruptă.
Finalizat: reparația a fost finalizată.
Mentenanța preventivă (6)
De aici se pot desfășura următoarele activități:
- definirea activități de mentenanță preventivă (task) pentru un echipament
- copierea activităților de la un echipament la altul
- realizarea activităților de mentenanță preventivă
- Start/ pauză
- Închidere activitate
6.1 Definirea activități de mentenanță preventivă (task) pentru un echipament
Pentru a defini task-uri accesați interfața Listă echipamente:

În cazul unui echipament nou nu vor exista task-uri definite. Pentru a defini un task click pe butonul Crează task:

Se introduce descrierea taskului, frecvența în zile și timpul standard de realizare a taskului. Click pe butonul Salvează.
Taskul estr transferat în lista de task-uri.

Pentru a modifica un task click pe butonul Actualizează:

Se ma modifica taskul și click pe butonul Salvează.
Pentru a copia un task click pe lista desfășurabilă pentru a selecta echipamentul destinație:

După selectarea echipamentului click pe butonul Copiază. Taskul va fi copiat pe noul echipament.
6.2 Realizarea activităților de mentenanță preventivă
Accesează interfața Urmărire taskuri din meniul Taskuri:

Scanează sau tastează codul echipamentului conform listei de inventar. Dacă există taskuri planificate se vor afișa acestea:

De aici avem următoarele opțiuni:
- Început: înregostrare început desfășuare task.
- Întrerupere: în urma apariției unei urgențe taskul este întrerupt. Taskul este reluat după terminarea urgenței.
- Finalizat: taskul a fost finalizat.
Pentru a declara începerea unui task apăsați butonul Început.

Pentru a finaliza un task apăsați butonul Finalizat.
Pentru a întrerupe un task (ca urmare a unei urgențe) apăsați butonul Întrerupere:

Pentru a înregistra continuarea taskului clic pe butonul Reluare:

După apăsarea butonului trebuie introdus motivul și durata întreruperii:

Click pe butonul Salvează.
Se pot înregistra multiple întreruperi:

În final orice task trebuie închis folosind butonul Finalizat:

Rapoarte și statistică (7)
7.1 Jurnal activități
Pentru a accesa jurnal taskuri click pe Rapoarte -> Raport situație:

Se va afișa raportul activităților care conține Data, Ora, Echipamentul, activitatea..
7.2 Statistică
Acest modul este disponibil doar pentru anumite configurații. Dacă doriți acces contactați:
Pentru a accesa statisticile click pe opțiunea Statistici din meniul Rapoarte:

Secțiunea Statistici conține următoarele grafice:
- Aderența la planul de mentenanță [%]
- Cost mentenanță – piese schimb [eur]
- Timp mediu pentru reparații MTTR Mean Time to Repair
- Timp mediu între defecte MTBF Mean Time Between Failure
Semnificația indicatorilor:
Aderența la planul de mentenanță [%] – numărul de activități de mentenanță preventivă realizate raportat la numărul de activități planificate și exprimat în procente:

Cost mentenanță [eur] – costul pieselor de schimb înlocuite ca urmare a activităților de mentenanță preventivă:

Timp mediu pentru reparații: totalul reparațiilor (durată) raportată la numărul de reparații și exprimat în procente:

Timp mediu între defecte – timpul mediu între două defecte ale unui echipament:

Suport
Email: support@omnium.ro.
Descrieți problema si atașati capturi de ecran unde este aplicabil. În maxim 24 ore veți primi răspunsul.
Pentru funcții suplimentare contactați Manager Comercial – Șerban DRUȚĂ la adresa serban@omnium.ro. În maxim 24 ore vă vom contacta pentru detalii.